یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۷:۳۷

نیمی از سایت‌های میراث جهانی به واسطه صنعت تهدید می‌شوند

باشگاه خبری فراساحل: صندوق جهانی حیات وحش گزارش جدیدی را منتشر کرده است که طبق آن تقریباً نیمی از سایت‌های میراث جهانی به واسطه فعالیت‌های صنعتی تهدید می‌شوند. فعالیت‌هایی از قبیل استخراج نفت و گاز، استخراج معادن و چوب بری (قانونی و غیرقانونی) همگی تعدادی از مکان‌های طبیعی و بسیار مشهور جهان را تهدید می‌کنند که اغلب این سایت‌ها سکونتگاه قلمرو حیات وحش (متنوع) می‌باشند.


WWF نیز از رهبران جهان درخواست کرده است تا در پاسخ به این تهدید اقدامات جدی‌تری را برای محافظت از سایت‌های طبیعی در برابر توسعه تجاری و منافع شرکت‌ها به کار بگیرند.  به گفته دیوید نوس بام، مدیر عامل WWF در انگلستان: "سایت‌های میراث جهانی تقریباً بیش از 0.5 درصد از سطح زمین را در برگرفته و شامل برخی از ارزشمندترین و منحصر به فردترین مکان‌ها روی سیاره زمین می‌شود. با این حال حتی همین کسر کوچک از سیاره ما نیز محافظتی را که شایسته آن است دریافت نمی‌دارد. این نواحی به واسطه توریسم و منابع طبیعی که دارند به اقتصاد کشورها کمک می‌کنند و زندگی میلیون‌ها نفر از همین راه ها تامین می‌شود، از این گذشته برخی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های موجود در سیاره زمین را نیز پشتیبانی می‌کنند به همین خاطر لازم است اکنون دست به دست هم دهیم تا از محافظت مناسب از آنها اطمینان حاصل کنیم."

سیستم محافظت از صخره‌های مرجانی بلیز یکی از مناطقی است که در گزارش WWF توجه خاصی به آن شده است. ساخت و سازهایی که در امتداد این ساحل انجام گرفته است و پاکسازی گسترده جنگلِ گیاهانِ شاه پسند واقع در آن به همراه رواناب  کشاورزی، این صخره‌ها را تهدید می‌کند. اکتشاف بالقوه نفت می‌تواند این منطقه را با تهدیدات بیشتری نیز مواجه سازد. بنا به ادعاهای مطرح شده از سوی WWF فعالیت‌های نامبرده آینده نامشخصی را برای تقریبا نیمی از جمعیت بلیز رقم خواهد زد.

مترجم: هنگامه خوش خلق



  کد خبر : 1457
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :